24 Temmuz 2013 Çarşamba


Renklerin psikolojisi

Kırmızı: Eğlenceli sıcak, aktif, çabukluk, aksiyon ve verimlilik.Fast-Food zincirleri bu özelliklerden dolayı kırmızıyı tercih ediyorlar.
Sarı: Sıcak renklerden sari " hoşgeldin atmosferi" olusturmada avantajlı bir renktir.
Yeşil: Yasayan şeyleri, tazeliği, gençlik ve saflığı içerdiğinden yasamı ve barısı vurgulamada etkendir.
Mavi: Serinlik, kuralcı, barışçı ve oturaklılık ifade ettiğinden bir firmanın hızlı, aktif ve verimli gibi özelliklerini yansıtmaz ama ağır ve dengeli bir firma imajı yaratmada kullanışlı bir renktir. Sıklıkla bankalar ve büyük kuruluşlar tarafından kullanılır.
Mor: Lüks, şov, zenginlik gibi ifadeler içerir. Görünülebilir lik faktörü düşüktür. Açıkhava reklamlarından ziyade iç mekan uygulamalarında kullanılabilir.
Kahverengi: Dünyanın temel renklerindendir, doğallık ve sağlamlık ifade eder. Dikkat çekici bir renk değildir.
Beyaz: Bati toplumunda masumiyetin sembolü, reklamda temizlik ve saflığı önerir.
 

Ve;
     •Yaşlı insanlar daha kolay görebildikleri için maviyi tercih ederler. 

  • Erkekler derin-koyu renkleri tercih ederlerken, bayanlar pastel renkleri tercih ederler. 
  • Gelir düzeyi düşük kişiler parlak ve canlı renkleri kendilerine yakın bulurken, yüksek gelirli kişiler baskın olmayan nötr renkleri kullanırlar. 
  • Çocukların dikkatini parlak renkler çeker. MC Donold's in renk tercihi son derece yerindedir. 
  • İnsanların favori renkleri arasında kırmızı birinci sıradadır.